تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت
سرخط خبرها

روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد

  • کد خبر: ۲۲۸۴۱۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد
روزنامه تایمز اوراسیا گزارش داده است که هم اکنون ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستانِ زیر اداره طالبان فعالیت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این گزارش از گروه‌های مانند تحریک طالبان پاکستان، داعش خراسان، القاعده، جنبش اسلامی ترکستان شرقی، جنبش اسلامی ازبیکستان، تحریک طالبان تاجیکستان و گروه بلوچ راجی آجوی سنگر، نام برده شده که بر اساس گزارش هر کدام شاخه‌های بی شماری زیر چتر خود را دارند.

طالبان پیش از این وجود گروه‌های هراس‌افگن در افغانستانِ زیر اداره‌شان را رد کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که این گروه‌ها در افغانستان فعال هستند و در برابر منافع کشور‌های دیگر تحرکاتی انجام می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید: رهبری اصلی القاعده در افغانستان است و توانایی عملیاتی خود را بسیج می‌کند.

از طرفی هم پیش از این ملل متحد گزارش داد که القاعده ۸ کمپ آموزشی جدید در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان افغانستان ایجاد کرده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که القاعده همه گروه‌های فعال هراس‌افگن در افغانستان به‌شمول تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) را آموزش می‌دهد و برای سربازگیری این گروه‌ها را حمایت و کمک ایدئولوژیک می‌کند.

براساس این گزارش، شبکه القاعده هم‌اکنون در حال آموزش بمب‌گذاران انتحاری احتمالی تحریک طالبان پاکستان در ولایت کنر، تحت رهبری حکیم المصری است.

روزنامه تایمز اوراسیا همچنین گفته است که در حال حاضر، داعش خراسان تنها در ولایت‌های کابل، نورستان، ننگرهار و کنر، حدود ۱ هزارو ۵۰۰ تا ۳ هزار نیرو دارد.

در این گزارش آمده است: القاعده با طالبان افغانستان مسیر‌هایی که از طریق آنها موادمخدر قاچاق می‌شود را کنترل می‌کنند و میلیارد‌ها دلار از این آدرس به دست می‌آورند.

روزنامه تایمز اوراسیا همچنین نوشته است که جنبش اسلامی ترکستان شرقی از خاک افغانستان برای انجام حملات بیرون‌مرزی علیه چین استفاده می‌کند و طالبان افغانستان از گروه جدایی طلب اویغور نیز به نوعی حمایت می‌کنند.

در این گزارش آمده است که جنبش اسلامی ترکستان شرقی اخیراً پایگاه خود را از بدخشان به ولایت بغلان انتقال داده و دامنه عملیاتی خود را گسترش داده است.

این روزنامه در مورد ظهور و فعالیت تحریک طالبان تاجیکستان نیز نوشته است که این گروه وابسته به القاعده است و به طالبان افغانستان وفادار است.

در گزارش این روزنامه آمده که این گروه در حال برنامه‌ریزی برای سرنگونی حکومت سکولار تاجیکستان و تحمیل شریعت در این کشور است.

این درحالی است که پیش از این سازمان پیمان امنیت جمعی طرح پیش‌نهادی تاجیکستان برای تحکیم مرزهایش جهت جلوگیری از تهدید‌های هراس‌افکنی از افغانستانِ زیر اداره طالبان را تایید کرد.

در آخرین مورد هم رییس جمهور ایران و همتای پاکستانی او در یک اعلامیه مشترک، پس از سفر ابراهیم رییسی به اسلام آباد گفتند که حضور گروه‌های تروریستی در افغانستانِ زیر اداره طالبان، تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است.

وزیر دفاع پیشین روسیه و رئیس امنیت روسیه هم پیش از این از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان زیر کنترل گروه طالبان خبر داده بود.

منبع: تلویزیون آمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->